[Rozmiar: 45854 bajtów]

Strona główna
galeria z starszej tibii
galeria z nowszej tibii
filmy




profesje

[Rozmiar: 129369 bajtów]
Gracze, którzy osiągnęli ósmy poziom doświadczenia, mogą opuścić pierwszą wyspę (Rookgaard) i wybrać jedną z następujących profesji:

* Rycerz, (ang. Knight). Jego zaletą jest posiadanie dużej ilości punktów życia oraz udĄwigu. Poziom magiczny u rycerza rośnie bardzo wolno, a postać ma mało punktów magii. W dużej mierze status rycerza określają jego umiejętności władania tarczą oraz wybraną bronią (mieczem, toporem lub bronią obuchową). Po wykupieniu Konta Premium i promocji Rycerz staje się elitarnym rycerzem (ang. Elite Knight).

* Druid. Druid ma dokładnie tyle samo punktów magii co Mag. Z powodu niezbyt wielkiej liczby punktów życia, jest postacią bardzo trudną w rozwoju. Łącząc punkty many i życia, tak jak Mag, Druid tworzy największą ilość punktów żywotności. Magiczny poziom jest bardzo łatwy do wytrenowania. Potrafi przywoływać potwory. W odróżnieniu od Maga, Druid jest profesją, która ma bardzo rozbudowaną obronę, wiele różnego rodzaju czarów leczących. Może też tworzyć runy leczące (ang. Ultimate Healing Runes – najmocniejsze runy leczące w grze). Ma niewielką ilość czarów atakujących. Po wykupieniu Konta Premium i promocji Druid staje się Starszym Druidem (ang.Elder Druid).

* Mag (ang. Sorcerer) – . Bazuje on głównie na Ąródłach energii magicznej i magii ofensywnej. Zazwyczaj nie atakuje w bezpośrednim starciu. Posiada dużą liczbę punktów many oraz niezbyt dużą ilość punktów życia. Bardzo szybko zdobywa kolejne poziomy magiczne. Podobnie jak druid może przywoływać potwory, jednak w przeciwieństwie do druida jest bardziej ofensywną profesją i posiada dużo czarów ofensywnych. Na 45 poziomie doświadczenia może tworzyć runę nagłej śmierci (ang. Sudden Death Rune – najpotężniejszą runę ofensywną w grze), a po wykupieniu promocji uzyskuje dostęp do najpotężniejszego czaru niszczącego – ostatecznego wybuchu (ang. Ultimate Explosion). Po wykupieniu Konta Premium i promocji staje się Mistrzem Magii (ang. Master Sorcerer).

* Paladyn (ang. Paladin) – w Tibii paladyn jest jednostką walcząca głównie na dystans, co nie ma raczej wiele wspólnego z prawdziwym znaczeniem słowa paladyn. Wadą paladyna jest to, iż bronie takie jak kusza czy łuk zajmują obie ręce, przez co nie może on nosić tarczy, narażając się tym samym na ataki wrogów. Jeśli walczy włóczniami, może nosić tarczę. Po wykupieniu Konta Premium i promocji staje się królewskim paladynem (ang. Royal Paladin).

miasta tibii

* Ab'Dendriel (potocznie "Ab") – miasto elfów na północnym wschodzie kontynentu. W tym pięknym mieście domy są wyrzeĄbione w drewnie. NPC (postaci prowadzone przez komputer w celach usługowych) są na wszystkich poziomach.
* Ankrahmun (potocznie "Ankh") – pustynne miasto położone na wyspie Darama na południe od kontynentu. Nazywane także miastem umarłych. Miasto dla posiadaczy PACC.
* Carlin – miasto kobiet, co nie oznacza że są w nim same kobiety, na północnym zachodzie kontynentu, w tym mieście wszystkie NPC to kobiety, nie licząc kilku mężczyzn, Lectora, który sprzedaje mięso, Imalasa sprzedającego inne jedzenie oraz Peraca sprzedającego łuki, kusze i amunicję do tych broni. Jego malutki sklepik mieści się obok gildii łuczników.
* Cormaya – osada Edron, wyspa na zachód od kontynentu, na południe od Edron. Wyspa dla PACC.
* Darashia – miasto położone na północy Daramy. Miasto dostępne tylko dla posiadaczy PACC.
* Edron – miasto położone na wyspie o tej samej nazwie, na wschód od kontynentu. W podziemiach wyspy ukrywają się najstraszniejsze potwory w Tibii – Demony. Pierwsze miasto stworzone specjalnie dla posiadaczy PACC.
* Greenshore – niewielka osada na północ od Thais.
* Kazordoon (potocznie "Kazo") – miasto krasnoludów położone w centralnej części kontynentu. Jest zbudowane wewnątrz góry.
* Liberty Bay – miasto na wyspie położonej na zachód od Port Hope. Miasto dla posiadaczy PACC.
* Mintwalin (potocznie "Mint") – Mintwalin jest stolicą dumnych i walecznych minotaurów. Miasto znajduje się pod ziemią i aby tam dojść musisz pokonać wiele niebezpieczeństw. W mieście możesz spotkać wszystkie typy minotaurów (lub potocznie minosów – od minos). Królem minotaurów jest Król Markwin, którego zamek jest pilnie strzeżony.
* Northport – osada położona na północy kontynentu.
* Port Hope – osada w dżungli Tiquanda, w zachodniej części wyspy Darama. Przez środek osady przepływa rzeka, a z jednego brzegu na drugi można się przedostać niewielką łódką za małą kwotę. Miasto dla posiadaczy PACC.
* Rookgaard (potocznie Rook) – miasto nowicjuszy, po udaniu się na mainland nie można już do niego wrócić (wyjątek stanowi tzw. zrookowanie – kiedy postać spadnie na 5 level, wraca na wyspę i automatycznie zaczyna grę od nowa).
* Svargrond – miasto na lodowych wyspach, utworzone podczas letniej aktualizacji gry w roku 2007.
* Thais, dawniej Tibia City – główne i największe miasto Tibii, siedziba króla (aktualnie Tibianusa III). W chwili obecnej miast jest wiele (zarówno dla graczy z darmowymi kontami jak i płatnymi) jednak na początku było tylko jedno miasto – Thais. Jako że było jedyne, tam działa się cała akcja Tibii. Do teraz wiele misji (questów) zaczyna się właśnie tam. Wielu graczy również zaczyna grę w stolicy, gdyż tam najłatwiej się gra a poza tym jest tam największy dostęp dla graczy z darmowymi kontami. Po aktualizacji z grudnia 2008 roku dodano wiele nowych miejsc i przeprowadzono ogólną aktualizację okolic miasta.
* Venore – miasto na bagnach, leży na wschodniej części kontynentu.